Aholini ro‘yxatga olish jarayonida sifat menejmenti dasturiga bo‘lgan ehtiyoj.
Har qanday aholi va uy-joy fondini ro‘yxatga olish natijasi ma’lumot bo‘lib, bu ma’lumotlarning sifatiga bo‘lgan ishonch juda muhimdir. Shu asosda, sifat menejmenti butun mamlakat bo‘ylab ro‘yxatga olishda markaziy o‘rin tutishi kerak. Sifat menejmenti dasturi umumiy ro‘yxatga olish dasturining eng muhim tarkibiy qismlaridan biri bo‘lib, rejalashtirish bosqichida, rivojlanish davrida, ma’lumotlarni yig‘ish va qayta ishlash hamda natijalarni baholash va tarqatish kabi barcha ishlarga ta’sir qiladi.
Har qanday sifat menejmenti dasturining asosiy maqsadlaridan biri sifat komponentini barcha darajalarda ishchilarning bilim va ko‘nikmalaridan to‘g‘ri foydalanish uchun belgilangan jarayonlar va tekshiruvlar orqali avvaldan integratsiyalashdir.
Bundan tashqari, ro‘yxatga olish jarayonida tuzatish choralari ko‘rilishi uchun xatolarni aniqlashning operatsion tartib-qoidalarini ham o‘z ichiga oladi. Bunday dastur bo‘lmasa, yakuniy ma’lumotlar natijalarning foydaliligini sezilarli darajada kamaytirishi mumkin bo‘lgan xatolar vujudga kelishi mumkin. Agar ma’lumotlar sifati past bo‘lsa, bunday ma’lumotlarga asoslangan yechimlar qimmat va noto‘g‘ri hisob-kitoblarga olib kelishi mumkin. Oxir-oqibat, butun ro‘yxatga olish obyektivligi so‘roq ostida qolishi mumkin.
«Axborot sifati»ning turli tarkibiy qismlari aniqlanadi va keyinchalik ro‘yxatga olish jarayonida sifatni boshqarish uchun ishlatilishi mumkin bo‘lgan chegaralar, qoidalar tavsiflanadi.
Leave a Comments